Orice om implicat în eCommerce îți va spune cât de importantă e lista e mail-uri. Și are dreptate, newsletter-ul are de obicei cea mai mare rată de conversie.

Ok, newsletter-ul e important dar ramâne problema... cum îți creezi lista de abonați? Răspunsul firesc e „pui un formular de abonare pe site” urmat de obicei de „oferi o reducere în schimbul abonării”.

Deși am vazut persoane criticând asemenea comportament, din ce în ce mai multe site-uri îți afișează din start un overlay/pop-up cu abonarea la newsletter. Dacă vă întrebați de ce, vă spun eu. Pentru că funcționează! Dovada, mai jos.

 

La Sosetaria aveam un formular de abonare în partea de sus a site-ului, fix sub meniu, afișat pe fiecare pagină în afară de coșul de cumpărături și procesul de checkout. Destul de vizibil, zic eu.

 

 

Nu e cel mai strălucit design, dar funcționa, lista de abonați creștea constant. E clasică zicala aia cu "pantofarul are pantofii găuriți, croitorul are haine rupte". Așa și eu, sunt întotdeauna super ocupat cu proiectele clienților și nu am timp pentru magazinul meu. Abia acum am avut timp să pun și pe Sosetaria un overlay cu înscrierea la newsletter. Și chiar dacă eram sigur că rezultatele vor fi mai bune, am făcut un test.

Rezultatele testului le-ați văzut deja în prima imagine, Variation 1 fiind pagina cu înscrierea prin overlay. Înscrierile aproape că s-au triplat! Așa că dacă ai un magazin online și înca n-ai abonare cu overlay/pop-up, nu mai sta pe gânduri.

Mai jos e varianta noua de înscriere iar overlay-ul apare dupa 10 secunde și dacă-l închizi, nu se mai deschide.

 

 

Probabil voi mai face un test să văd în ce măsură contează reducerea acordată.