Cât costă o casă? Dar o maşină ? Răspunsul e acelaşi: depinde!

Bun, ai ajuns să te întrebi cât costă un magazin, însă probabil ai sărit niște pași. Trebuie să revii cu picioarele pe pământ și să te întrebi: îmi permit să-mi fac un magazin online?

Aşa cum vedem proprietari de maşini care n-au bani de cauciucuri de iarnă, proprietari de mașini scumpe ce nu au bani de casco,  aşa există şi proprietari de magazine online care n-au bani de... magazin online.

Multă lume e atrasă de acest miraj al comerțului electronic şi cei mai mulţi se gândesc pe termen scurt. Ei văd magazinul ca pe un site aşa că ei întreabă de fapt: cât costă să lansez site-ul? Ah, trebuie şi promovare? Trebuie şi stocuri?

Din toată afacerea, costurile magazinului (mă refer la partea software) sunt probabil cele mai mici. Restul costurilor (stocuri, marketing, angajați, chirie, etc) sunt cele care pot să omoare afacerea. Teoretic, magazinul este online, dar practic afacerea în sine este cât se poate de offline.

Dar să revin la întrebarea din titlu. Simplificat, costurile unui magazin online pot varia de la câteva zeci de euro pe lună (în cazul platformelor eCommerce de tip SaaS) la câteva sute spre câteva mii de euro „one time fee” pentru implementări de Magento sau alte platforme similare. Spun simplificat pentru că lucrurile nu sunt niciodată așa simple. Însă ăsta va fi subiectul altui articol. Abonează-te prin RSS sau prin email (găsești formularul în coloana din dreapta, sus) pentru a știi când îl public.