Citeam recent De la Armani la Ferrari: drumul profitabil al unui business romanesc și admiram perseverența doamnei Doina Cepalis. Sorbeam fiecare cuvânt și admiram modul în care a reușit să treacă de la o afacere cu dificultăți din domeniul textile/fashion la o afacere de succes producând scaune de mașină pentru copii și centuri de siguranță.

Nici nu bănuiam că o să găsesc în articol ceva legat de comerțul electronic. Dar undeva în a doua pagină a articolului am găsit textul următor:

In tara noastra, firma romaneasca vinde aproximativ 0,5% din productie, prin propriul magazin online, bebetex.ro.

În momentul în care am citit textul, am zis „Wow, uite cineva care înțelege internetul!”. Are o cifră de afaceri de 22 mil EUR / an și totuși se complică cu mărunțișuri din astea. Personal, discutând cu diverse firme, am dat de atitudinea asta:

Ah, afacerile noastre o duc bine așa în modul tradițional, de ce să ne complicăm cu un magazin online?

Păi uite de ce. Anul ăsta e 0,5%, anul viitor e 1%, peste 5 ani e  între 10 și 20%.

PS: nu uitați că peste câteva zile începe TeCOMM.