Recent, m-au contactat două magazine online pentru a le oferi consultanță. Fiecare aveau problemele lor, dar un lucru era comun: adăugarea produselor în coș se făcea prin ajax.

Oameni buni, când vine vorba de coș și de adăugat produse în coș, nu încercați să reinventați roata. Măcar aici, în pasul acesta critic. Cel mai enervant lucru e să apăs butonul de adaugă în coș și să nu se întâmple nimic. Mai apăs o dată. Și încă o dată. Nimic, nici un feedback. În momentul ăsta, un utilizator obișnuit are mari șanse să părăsească magazinul. Dau un refresh la pagină și e așa cum mă așteptam: am 3 produse în coș, adăugate prin ajax.

Nu e nimic greșit în a adăuga produsele în coș folosind ajax, dar e foarte greșit să nu oferi nici un feedback utilizatorului. În ultimul timp am văzut destul de multe magazine făcând asta. Unele oferă totuși un feedback, dar foarte subtil, undeva e afișat un mesaj care nu e observat aproape niciodată.

Așadar, păstrați funcționalitatea clasică de adăugare în coș. Când se dă click pe buton, vizitatorul trebuie trimis chiar spre coșul de cumpărături. N-ai cum să greșești cu această abordare.

Spor la conversii ;)