Majoritatea magazinelor online au o perioadă mai relaxată vara. Lumea își cheltuie banii pe concedii și nu mai stă așa de mult la calculator. Lucruri evidente de altfel. Așa e și cazul Șosetăriei, în plus... nu poartă nimeni dresuri și colanți pe căldurile astea.

Abia am trecut de jumătatea verii dar deja încep să mă pregătesc de toamnă - vreau să profit la maxim de momentul în care vânzările vor lua avânt. Iată mai jos câteva idei pe care le poți aplica și în magazinul tău.

  • fă inventarul - e important să informezi corect clienții despre disponibilitatea produselor. Noi nu facem inventar în ianuarie - mă enervează să pierd o zi dintr-o lună foarte "fierbinte" d.p.d.v. al vânzărilor. Și mă enervează toți distribuitorii care-și opresc activitatea câte 2-3 săptămâni în ianuarie pentru a face inventarul. Iar vara își închid prăvălia câte-o lună întreagă pentru că n-au vânzări. D'oh!
  • renegociază contractele cu furnizorii - ai deja relații de durată în care ar fi trebuit să câștigi încrederea partenerilor. E momentul să te folosești de această încredere pentru a renegocia termenele de plată, reducerile pentru plata în avans și multe alte lucruri.
  • renegociază contractul cu firma de curierat - 50 de bani per livrare ar însemna 500 lei economisiți la fiecare 1000 de comenzi! Dacă nu poți negocia costurile de livrare, poate reușești să negociezi costurile pentru coletele retur sau condițiile în care îți sunt virați banii în cont. Oricât de mică ar fi, orice economie devine importantă dacă privești lucrurile pentru o perioadă îndelungată.
  • interesează-te de produsele noi ce vor apărea în toamnă - întreabă-ți furnizorii din timp și adaugă produsele noi în sistemul tău. La toamnă le publici instant pe când competitorii tăi abia au aflat de ele.
  • lichidează produsele ce stau de mult timp pe raft - eventual încearcă Groupon sau clonele. Cu siguranță vei vinde în pierdere (pardon, mai nou se cheamă investiție în marketing) însă banii îți vor prinde bine pentru a aduce în stoc ultimele noutăți.
  • caută canale noi de promovare - ai făcut destule concursuri pe Facebook și pe bloguri. Ai dat destui bani pe Adwords. Încearcă publicitatea pe Trilulilu sau pe Neogen. Nu știu cât de bine funcționează dar merită să încerci. Ai testat marketing-ul afiliat? Dacă nu, ar fi cazul. Vezi 2parale și piațadigitală. Stai la curent cu "social commerce", testează Squeeqly. Ai alte idei? Testează, testează, testează.
  • stai de vorbă cu angajații - de multe ori ei știu mai bine ca tine ce se întâmplă în magazin. Analizează procesele interne (de livrare a comenzii, recepția de marfă, retururi, etc) și încearcă să le optimizezi.

Și nu în ultimul rând, bucură-te de această perioadă mai liniștită. Dacă nu ți-ai luat încă concediu, ar fi cazul :)

Ah, și dacă mai ai timp, segmentează-ți newsletter-ul!