Recent, am început să îmi promovez un site (nu, nu Șosetăria) prin intermediul Google Adwords. Cred ca am fost destul de ne-inspirat la creare contului de adwords, deoarece am selectat plata în lei, în loc de euro. Față de alte campanii derulate anterior (în euro), mi se pare că e mult mai mare costul per click în lei. Transformat în euro, un click ajunge pe la 41 de cenți. Scump dom'le, scump.

Însă nu CPC-ul mare m-a determinat să scriu acest blog-post, ci faptul că tocmai am făcut prima plată către Google. Mă rog... nu am făcut eu plata, ci Google mi-a taxat automat cardul de credit. Nimic spectaculos până aici. Însă când m-am uitat la extrasul de cont, am observat că suma ce apare pe extras e mai mare cu 4.97 lei decât suma ce apare în contul de adwords. Comision din partea băncii nu cred că e, doar am plătit prin credit card. Iar când banca își ia comision, acesta apare separat pe extras.

Poate să facă marele Google o asemenea greșeală? Mi se pare inacceptabil și cu siguranță o să încerc să aflu de unde e diferența.

Actualizare: până la urmă se pare că e un comision bancar. Practic Google nu a încasat direct lei, ci dolari. Iar Banca Transilvania are un comision de 2% pentru tranzacțiile ce necesită conversie valutară (doar pentru cardurile business).

Actualizare 2: am închis contul de adwords în lei și am deschis unul în dolari. E muuult mai avantajos.