In ultima saptamana am lucrat la o unealta interesanta, ceruta de un client strain, pentru un magazin online. Dar despre asta o sa povestesc intr-un articol urmator.

Si cum tot eram la capitolul landing pages, am zis sa fac un mic studiu. Ia sa vad ce landing pages au magazinele din Romania pentru reclamele din Adwords. Surpriza, nu am gasit nici un magazin care sa aiba un landing page in adevaratul sens al cuvantului (ok, nu am cautat foarte mult). Ce inteleg eu prin "adevaratul sens al cuvantului"? Inteleg o pagina care difera de restul paginilor din magazin. O pagina in care nu sunt listate toate categoriile din magazin. O pagina in care navigatia e redusa la minim. O pagina simpla care nu-mi distrage atentia cu o mie de lucruri.

Daca caut un laptop, nu prea ma intereseaza ca vinzi si aparate foto. Nu ma intereseaza sa ma inscriu la newsletter. Nu ma intereseaza ce promotii sunt la aspiratoare. Vreau sa vad ce promotii sunt la _laptopuri_. Eventual vreau un ghid "cum sa-ti alegi laptop-ul potrivit". Sau poate vreau sa stiu daca pot sa cumpar in rate. Nu vreau sa vad genti de laptop - asta poate doar dupa ce-mi aleg laptop-ul.

Nu vreau sa critic magazinele incluse in acest articol. Nici macar nu vreau sa le dau sfaturi cum sa-si faca landing pages. Sincer, nici eu nu am avut timp pana acum sa fac landing pages speciale pentru Sosetaria. Vreau doar sa atrag atentia ca nu e bine asa. Stiu ca e foarte comod sa trimiti vizitatorii catre paginile de categorii, insa repet, nu e bine asa.

La cautarea "laptop" am gasit urmatoarele:

Emag.ro - banner la aspiratoare, overlay cu ceva concurs, doar 2 laptop-uri vizibile.
Cel.ro - aici macar bannerul e cu laptop. Insa atat, nici un alt laptop vizibil...
DC Shop - am fost trimis catre homepage, nici macar catre pagina de categorie. No comment...
Marketonline - pagina de categorie, nimic special

Am mai cautat "carucioare copii":

Bestkids - pagina de categorie. Un punct bonus pentru afisarea tipurilor de carucioare.
Strollers - tot pagina de categorie insa banner cu papusa
La o cautare "jucarii bebelusi" Quelle trimite vizitatorii catre pagina de categorie pentru jucarii insa nu e nici un filtru pentru bebelusi. Jucariile afisate sunt pentru copii cu varste mai mari.
La aceeasi cautare, Otto trimite vizitatorii pe prima pagina. No comment...
La o cautare "aparate aer conditionat" Domo ma trimite la pagina de categorie. Un punct bonus pentru banner-ul "Cum alegi un aparat de aer conditionat". Insa din pacate nu e vizibil nici un produs. Bila neagra!
Flanco ma trimite tot la pagina de categorie. Doar 2 produse vizibile. In schimb imi arata un congelator, un aragaz, etc.

Mai vreti? As mai avea multe exemple insa nu vreau sa va plictisesc.

Concluzia? Se arunca multi bani pe fereastra. Se pot imbunatati foooarte multe lucruri. Ma surprinde ca magazinele _mari_ nu dau atentie acestor lucruri. Ce sa mai zic de magazinele aflate la inceput?

Mentionez ca am facut capturile de ecran pe un laptop cu o rezolutie de 1366 x 768. Cu siguranta ca pe un ecran mai mare se vad mai multe produse insa asta nu schimba cu mult situatia. In plus, trebuie avute in vedere (aproape) toate rezolutiile.

PS: in scrierea acestui articol nu s-a dat nici un click pe reclamele adwords ale magazinelor mentionate.