Cu mici excepții, magazinele online nu prea scot capul în offline când vine vorba de promovare.

eMag are panouri publicitare în toată țara. Ceva magazin de jucării avea reclamă la Cartoon Network. Și parcă am văzut undeva un banner stradal pentru o florărie online, plus alte mici încercări. Nimic special.

Însă nu trebuie să ai bugetul lui eMag să începi o campanie offline. Nici măcar nu e nevoie să cumperi un banner. Și în plus, poți să măsori conversia. Nu, nu am nici o metodă magică. E vorba despre... materiale tipărite și trimise prin poștă, către clienții existenți. Un newsletter pe hârtie dacă vreți.

Am un client din Germania care folosește metoda de câtiva ani, cu succes. De obicei trimitea aceste scrisori/pliante înainte de sărbători dar recent a început să le trimită mai des și mai segmentat, cu produse alese pentru fiecare grupă de clienți. Unealta folosită pentru segmentarea adreselor de email am extins-o și pentru această necesitate. Și ce să vezi, în mijlocul verii are vânzări precum în vârful sezonului.

Sunt curios dacă cineva din România face așa ceva (în afară de Dmail și alte afaceri bazate pe catalog unde toți clienții primesc același „newsletter”). Știți pe cineva?

Rata de conversie se poate măsura destul de ușor prin oferirea unor cupoane de reducere. Și fiindcă vorbim de clienți existenți se poate obține o rată foarte bună.

Merită încercat? Nu știu, nu e o soluție universal valabilă. Fiecare proprietar de magazin poate să-și calculeze costurile dar pe segmentul de fashion cred că merită. Partea frumoasă e că poți ajunge la țoti clienții care nu sunt înscriși la newsletter.

O să folosesc această metodă la Șosetăria? Nu știu, încă nu mi-am făcut calculele :)