Câte produse văd vizitatorii tăi?

June 1, 2012 – 12:36 pm

Recent, am fost contactat de cineva pentru optimizarea conversiei. Când am primit acces la Google Analytics, stupoare… clientul folosea Google Analytics doar pentru a măsură traficul! Am setat rapid funnel-ul și-am cerut să seteze scriptul de eCommerce tracking, apoi am trecut la analiza site-ului și a statisticilor.

Chiar dacă nu ai setat funnel-ul și eCommerce tracking, poți să afli destul de multe aplicând filtre pe Content->Site Content->All Pages. Magazinul avea o navigare greoaie și chiar dacă asta se vedea cu ochiul liber, am încercat să-i demonstrez clientului prezentându-i niște date concrete. I-am arătat câte de puține produse au fost adăugate în coșul de cumpărături, dar și mai important, i-am arătat cât de puține produse sunt vizualizate.

Din totalul de pageviews, doar 10% erau vizualizări ale paginilor de produse. E un procent foarte mic. Acest procent ar trebui să fie cel puțin 30% și uitându-mă la alți clienți care au o conversie foarte bună, procentul urcă până la 50%.

  1. 2 Responses to “Câte produse văd vizitatorii tăi?”

  2. Acest site e cumva combnat cu un site de continut? Are pe langa ecommerce si o revista?? Altfel ce contin celelalte pagini care genereaza 90% din trafic?

    By Liviu Taloi on Jun 1, 2012

  3. Liviu, ai intuit bine. Are mult continut dar nu e revista. E un domeniu foarte competitiv iar proprietarul s-a axat foarte mult pe SEO (nu se poate face adwords in nisa respectiva). Are foarte mult continut pe paginile de categorii, produsele fiind aproape ascunse – doar link-uri text catre subcategorii. Abia din subcategorii ajungeai la produse :)

    Potentialul client trebuia sa aiba destul de multa rabdare sa ajunga la produse.

    By Mihai Brehar on Jun 1, 2012

Post a Comment