Recent, am fost contactat de cineva pentru optimizarea conversiei. Când am primit acces la Google Analytics, stupoare... clientul folosea Google Analytics doar pentru a măsură traficul! Am setat rapid funnel-ul și-am cerut să seteze scriptul de eCommerce tracking, apoi am trecut la analiza site-ului și a statisticilor.

Chiar dacă nu ai setat funnel-ul și eCommerce tracking, poți să afli destul de multe aplicând filtre pe Content->Site Content->All Pages. Magazinul avea o navigare greoaie și chiar dacă asta se vedea cu ochiul liber, am încercat să-i demonstrez clientului prezentându-i niște date concrete. I-am arătat câte de puține produse au fost adăugate în coșul de cumpărături, dar și mai important, i-am arătat cât de puține produse sunt vizualizate.

Din totalul de pageviews, doar 10% erau vizualizări ale paginilor de produse. E un procent foarte mic. Acest procent ar trebui să fie cel puțin 30% și uitându-mă la alți clienți care au o conversie foarte bună, procentul urcă până la 50%.