Pe 2 mai (2011) am văzut anunțul pe grupul de comerț electronic. Țin minte că m-am înscris anul trecut cu Șosetăria însă atunci cred că serviciul era în private beta (or smth.) că n-am primit nici măcar un mail de confirmare. Anyway, mă bucur că în sfârșit au lansat public. Mă bucur că e o firmă românească în spate.

Pe scurt pentru cei care nu știu despre ce e vorba, Squeeqly e un serviciu adresat magazinelor online, serviciu prin care magazinele își pot recompensa cumpărătorii cu ajutorul Facebook și Twitter.

Chiar dacă nu am folosit încă serviciul, m-am jucat puțin pe demo iar în cele ce urmează îmi dau cu părerea despre ce ar putea fi îmbunătățit, atât din perspectiva unui magazin online cât și din perspectiva unui cumpărător.

Personalizare:

După ce am intrat pe demo m-am întrebat instant: ce ar trebui să văd aici? Abia după câteva click-uri am observat butonul de "Get discount!" din partea stângă a ecranului. Morala? Butonul respectiv trebuie personalizat (alte culori, eventual altă poziție) însă din păcate nu prea se poate. Sper ca pe viitor să se rezolve. Butonul ăla trebuie să-ți sară în față dar fără să-ți scoată ochii. Ar fi frumos să ai mai multe variante de poziționare - în colțurile paginii, de ex. Sau chiar pe pagina de produs, undeva lângă preț.

Sosetaria - Squeeqly

Uzabilitate:

Bun, am observat butonul, îl apăs, mă autentific cu Facebook/Twitter și apoi ce văd? "You need to be in the Checkout page [...]".

Whaaaat? Mi-ai promis un discount de 20% iar acum îmi spui să mă duc pe nu-știu-ce pagină? Înțeleg că sunt și limitări tehnice, însă trebuie găsită o soluție astfel încât discount-ul să ajungă cât mai repede la cumpărător. Checkout page? Eventual trebuie afișat un mesaj care cere utilizatorului să adauge produsul în coș.

Utilizatorul are nevoie de feedback imediat pentru că probabil are dubii. Chiar e pe bune discount-ul ăsta? Chiar îl primesc? E normal să-i ceri să facă o acțiune iar cea de adăugare în coș mi se pare cea mai simplă și cea mai logică.

Finețuri:

Din ce am văzut în admin, poți să ai doar două discount-uri. Normal și VIP. Ar fi frumos să poți avea mai multe discount-uri, generându-se un javascript pentru fiecare discount. Astfel, aș putea să hotărăsc dinamic (din cod) ce discount să ofer. La ce mi-ar folosi așa ceva? Pentru diverse teste. Sau pentru a oferi discount-uri personalizate în funcție de sursa de trafic. Ex: discount mai mic pentru vizitatorii veniți din adwords și afiliere. Discount mai mare pentru vizitatorii din căutările organice.

Prețul:

Momentan este o ofertă cu $19 în prima luna pentru număr nelimitat de utilizatori. Din a doua lună, prețul minim e de $39 pentru maxim 300 de utilizatori. La un calcul simplu iese $0.13 per user. Presupun că este o rată de conversie destul de mare după ce utilizatorul a primit discount-ul așa că prețul final plătit pentru o conversie (incluzând discount-ul) este rezonabil. I'm sold!.

Revin cu păreri după prima lună de folosire.

PS: Dacă cineva de la Squeeqly citește rândurile astea, nu vreau să pară ca sunt sfaturi, nu-mi permit. Sunt doar niște observații care probabil le-au auzit ei de la multă lume.