TeCOMM s-a încheiat de câteva zile. A fost un eveniment reușit dar laudele ar trebui să vină din partea participanților nu din partea speaker-ilor, așa că mă opresc aici.

N-am să vorbesc despre prezentări, deși mi-a făcut placere să revăd câteva cunoștințe mai vechi. La fel, mi-a făcut plăcere să cunosc oameni noi. Și mai mare plăcere a fost să stau cu ei de povești prin pauze, așa că o să scriu aici cele mai interesante povești.

1) O doamnă care se ocupă cu marketing-ul afiliat i-a făcut fiicei sale de 11 ani un blog. L-a făcut ca un experiment, mai în joacă, mai în serios - pentru a-i explica copilului ce face mama toată ziua la calculator. Fetița s-a apucat de scris despre... chestii de copii, like Hannah Montana. Nu după mult timp au apărut o groază de comentarii și mama s-a gândit că ar fi bine să aibă o pagină cu link-uri spre magazinele ce aveau jucăriile respective. N-am reținut exact când a început blogul, ideea e că fetița a făcut 200 RON din comisioane.

2) În timpul prânzului am nimerit la masă cu cineva care vinde arcuri și săgeți. WTF? Cine cumpără arcuri și săgeți? De fapt, cine naiba mai trage cu arcul în România? Da, astea au fost primele mele reacții. N-ar trebui să fiu surprins, că doar eu vând ciorapi și șosete, nu? Ah da, nu doar că vinde arcuri și săgeți, dar are o cifră de afaceri impresionantă.

3) Krumel povestea despre un magazin din Iași care vinde lămpi de birou și care a găsit o modalitate inedită de a-și face reclamă. Deci, unde credeți că și-au făcut reclamă? În biblioteci! Cum? Se făceau că citeau și lăsau în cărți... semne de carte. Evident, semnele de carte purtau reclama lor.

4) Claudiu Gămulescu povestea despre niște băbuțe din Franța/Lyon. Cică băbuțele astea locuiau fiecare în apartamente destul de mari, 3-4 camere și au început să închirieze camerele libere pentru turiști. Și-au făcut o asociație, aveau site, etc. Claudiu a preluat site-ul (pro-bono daca bine am înțeles) l-a făcut mai frumos și a îmbunătățit procesul de rezervare. Rezultatul? Vreo 300k cifră de afaceri în ultimul an. Nu e rău pentru niște babe de 60-70 ani, nu?

Felicitări Bogdan Ciocian și Libero Events pentru organizare. Abia aștept conferința de anul viitor :)

Și la final, prezentarea mea, care s-a scurtat, din „50 de sfaturi pentru un magazin deștept” în doar 40. Am tăiat sfaturile prea evidente sau prea plictisitoare :)