Surpriză, nu te poți proteja! Mă rog... nu într-un mod facil și benefic.

Totuși, sunt câteva metode care de multe ori ajută la prinderea hoțului, metode pe care eu le-am folosit cu succes.

Cam de 1 an jumate am lansat un site de stiri IT și am avut destule probleme cu hoții de conținut. Inițial, am scris acest articol tocmai pentru a demasca un furt recent, însă după două email-uri în care explicam situația, „băieții deștepți” și-au recunoscut greșeala și au șters articolele copiate.

Destul cu vorba, iată metodele:

  1. În articolele pe care le scrii, pune link-uri spre alte articole de-ale tale. De multe ori, cei care copiază, copiază codul html (fără să-și dea seama). Astfel, vei benificia de un link pe site-ul hoțului și sunt șanse ca cineva să dea click pe link-ul respectiv. În consecință, site-ul care copiază îți va apărea în lista de referers.
  2. Adaugă imagini în articole. La fel ca mai sus, în cazul în care se copiază codul html, site-ul care copiază îți va apărea în lista de referers. Chiar dacă nu ai nici o imagine relevantă pentru articolul respectiv, poți să întroduci un gif transparent, undeva la mijlocul articolului. Nimeni nu-l va observa, însă beneficiile pot fi mari.
  3. Google Alerts. Pentru cei care nu știu, Google oferă un serviciu prin care ești alertat pe email dacă apar rezultate noi pentru anumite căutări definite de tine. Așadar, poți să definești o alertă pentru o frază care apare în articolul pe care tocmai l-ai scris. Când cineva îți copiază articolul si ajunge în indexul Google, vei primi un email. Dacă primele două metode pot fi depistate și ocolite de hoți, cu siguranță aceștia nu vor scăpa de Google Alerts.

Mai știți alte metode viabile și ușor de implementat?

Ar mai fi multe de spus despre furtul de conținut, probabil voi reveni asupra subiectului altă dată.

Numai bine ;)