Megaphone

Așa cum spuneam în acest articol, newsletter-ul este una din principalele tactici (ca rată de conversie) pe care un magazin online o poate folosi pentru creșterea vânzărilor. Atunci vorbeam de partea tehnică a lucrurilor și vă recomandam Womsend ca serviciu de email marketing. De data asta vreau sa vorbesc despre segmentare.

Ce e de fapt segmentarea? A segmenta o listă de abonați înseamnă a-i împărți în mai multe categorii. Sună simplu, nu? Însă probabil majoritatea magazinelor online nici nu se ating de subiect. De ce? Pentru că e mai mult de muncă. Nu atât pentru crearea segmentelor ci pentru crearea mai multor mesaje. Dar... cine va face această muncă, va fi răsplătit(€€€) cu siguranță.

Ok, cum ar trebui să împarți abonații la newsletter?

  1. Clienți și non-clienți.  Probabil cea mai banală chestie pe care o poți face. Astfel, abonații care nu sunt încă clienți pot fi abordați cu un mesaj diferit, poți să le oferi diverse reduceri, transport gratuit, etc. pentru a-i converti în clienți.
  2. Clienți care au comandat brand-ul X de produse. Sau produse din categoria Y. Sau chiar produsul Z. E foarte important să știi ce comenzi au făcut abonații tăi. Dacă știi că omului îi plac hainele X, de ce vrei să împuști tânțarul cu tunul trimițându-i email-uri despre haine care se adresează unui alt public?
  3. Clienți mai „vechi” de 3/6/12 luni. Încearcă să re-activezi clienții vechi, clienții care n-au mai cumpărat de la tine în ultimele X luni. Dacă au cumpărat deja o dată, e mai ușor să-i convingi și a doua oară. Trebuie doar să găsești mesajul potrivit.
  4. Clienți care au făcut mai mult de X comenzi. Poți să răsplătești clienții fideli. Arată-le că îți pasă, fă-i să se simtă speciali.
  5. Clienți cu comenzi peste/sub X lei. Fă o ofertă pentru bugetul fiecăruia.
  6. Abonați inactivi. Cei care n-au deschis ultimele X email-uri, oare ce motiv au? Probabil nu ai avut mesajul potrivit pentru ei. Sau probabil email-ul tău intră în spam. Analizează puțin situația. Încearcă să le atragi atenția. Dacă nu reușești, scoate-i din listă.

Bineînțeles, segmentarea ar trebui să se facă automat înainte de trimiterea fiecărui newsletter. Am lăsat afară intenționat segmentarea după sex. Deși e evidentă, multe magazine evită să încarce formularul de comanda cu un câmp în plus, așadar nu dispun de aceste date.

Desigur, nu trebuie să folosești toate segmentele de fiecare dată când trimiți newsletter, ar fi absurd. Segmentele create după brand-ul produselor sunt recomandate a fi folosite des pe când segmentele cu clienți/abonați inactivi ar trebui folosite mai rar (3-4 ori pe an).

Lista de mai sus nu se vrea nicidecum a fi una completă. Dacă crezi că am ratat ceva important, lasă un comentariu.

Spor la conversii!

Sursa imagine.