• 6 ani mai târziu

    A fost o vreme când aveam și eu un blog. Am strâns 118 articole. Citind acum pe diagonală, la unele din ele mă amuz copios. Ultimul articol era din 31 decembrie 2013.

    Între timp s-au întâmplat multe (doh!) iar printre toate s-a întâmplat că serverul pe care era găzduit a fost „spart”. Long story short, n-am avut chef să restaurez serverul așa că l-am oprit. Și de atunci nu i-am simțit lipsa :))

    Citește mai departe →
  • Update

    N-am avut timp să scriu pe blog în 2013. Un singur articol „pe bune”, unul care anunță GPeC și unul care anunță TeCOMM. Nu, nu-mi pare rău că am scris așa puțin și nici nu-mi propun să scriu mai mult în 2014.

    2013 a fost un an definitoriu pentru mine. Am crescut mult pe plan personal, reușind să-mi definesc țelul în business. Pare ușor (păi ce e așa greu să alegi un țel?) dar nu a fost deloc. 2013 a fost anul în care am renunțat la outsourcing și m-am concentrat pe Avanticart. În plus, am renunțat la ideea că Avanticart e o agenție.

    Citește mai departe →
  • TeCOMM 2013

    TeCOMM 2013

    TeCOMM - conferința de eCommerce din Cluj a ajuns la ediția cu numărul 3 și crește de la an la an.

    În 24 - 26 octombrie 2013 vei avea ocazia să întâlnești 40+ speakeri și peste 300 de participanți. Iar dacă deții un magazin de fashion, te așteaptă un eveniment special în cea de-a 3-a zi a conferinței.

    Din discuțiile avute cu diverși participanți din anii trecuți, majoritatea prezentărilor au fost pline de informații noi și valoroase pentru toți cei ce activează în domeniu. De la TeCOMM sigur vei pleca acasă cu idei de pus în practică ce-ți vor ocupa următoarele 6 luni.

    Eu voi fi prezent în zona expo cu stand-ul Avanticart, la fel cum am fost și edițiile precedente. Ne vedem acolo, iar pâna atunci - spor la conversii!

  • GPeC 2013

    Gala Premiilor eCommerce și-a deschis porțile acum vreo două săptămâni și nu mai este mult până se termină perioada înscrierilor - 31 mai.

    Ajuns la a 8-a ediție, evenimentul promite să fie de excepție, reușind - ca în fiecare an - să vină cu ceva nou. Anul acesta cea mai importantă noutate e ClickTale.

    Citește mai departe →
  • A/B testing pentru înscrierea la newsletter

    Orice om implicat în eCommerce îți va spune cât de importantă e lista e mail-uri. Și are dreptate, newsletter-ul are de obicei cea mai mare rată de conversie.

    Ok, newsletter-ul e important dar ramâne problema... cum îți creezi lista de abonați? Răspunsul firesc e „pui un formular de abonare pe site” urmat de obicei de „oferi o reducere în schimbul abonării”.

    Deși am vazut persoane criticând asemenea comportament, din ce în ce mai multe site-uri îți afișează din start un overlay/pop-up cu abonarea la newsletter. Dacă vă întrebați de ce, vă spun eu. Pentru că funcționează! Dovada, mai jos.

    Citește mai departe →
  • Caiet de sarcini pentru realizarea unui magazin online - prezentare TeCOMM 2012

    Realizarea unui magazin online e un lucru mult mai complex decât pare. Chiar și în varianta simplistă în care cumperi un template mișto cu $200 și cineva îți instalează un Magento/Open Cart/Presta Shop/etc. o să ai mult de lucru și-o să te bați de multe probleme.

    Și de obicei toate problemele vin de la faptul că nu știi exact ce vrei să faci sau nu transmiți acest lucru clar firmei / persoanei care se ocupă de realizarea magazinului. Înainte să începi lucrul la magazin trebuie să aloci câteva zile pentru definirea clară a cerințelor.

    Citește mai departe →
  • Va invit la a doua editie TeCOMM - Cluj - 11/12 octombrie

    Un articol scurt sa va aduc aminte de TeCOMM - conferinta de eCommerce ce se desfasoara la Cluj-Napoca.

    Anul acesta TeCOMM promite sa fie mai mare si mai fain ca anul trecut. Daca activati in industrie, n-ar trebui sa ratati evenimentul. Sunt 34 de speakeri ce acopera multe teme interesante. In plus, discutiile din pauze sunt foarte interesante.

    Puneti mana pe mouse si inscrieti-va, nu mai este mult.

    PS: Eu o sa am o prezentare/workshop in a doua zi a conferintei. Voi vorbi despre caietul de sarcini pentru realizarea unui magazin online.

  • Cum adăugăm produsele în coșul de cumpărături?

    Recent, m-au contactat două magazine online pentru a le oferi consultanță. Fiecare aveau problemele lor, dar un lucru era comun: adăugarea produselor în coș se făcea prin ajax.

    Oameni buni, când vine vorba de coș și de adăugat produse în coș, nu încercați să reinventați roata. Măcar aici, în pasul acesta critic. Cel mai enervant lucru e să apăs butonul de adaugă în coș și să nu se întâmple nimic. Mai apăs o dată. Și încă o dată. Nimic, nici un feedback. În momentul ăsta, un utilizator obișnuit are mari șanse să părăsească magazinul. Dau un refresh la pagină și e așa cum mă așteptam: am 3 produse în coș, adăugate prin ajax.

    Nu e nimic greșit în a adăuga produsele în coș folosind ajax, dar e foarte greșit să nu oferi nici un feedback utilizatorului. În ultimul timp am văzut destul de multe magazine făcând asta. Unele oferă totuși un feedback, dar foarte subtil, undeva e afișat un mesaj care nu e observat aproape niciodată.

    Așadar, păstrați funcționalitatea clasică de adăugare în coș. Când se dă click pe buton, vizitatorul trebuie trimis chiar spre coșul de cumpărături. N-ai cum să greșești cu această abordare.

    Spor la conversii ;)

  • Cât costă un magazin online - prezentarea de la TopDay 2012

    Au trecut mai bine de 2 săptămâni de când s-a terminat conferința, dar niciodată nu e prea târziu.

    Am scris acum ceva timp un articol legat de tema asta. Așa că mi-a fost ușor să aleg atunci când Daniela de la TopDay mi-a trimis o listă cu posibile subiecte pentru prezentare.

    Am început prin a atrage atenția asupra mitului ce încă plutește prin piață - că poți să faci un magazin online cu bani puțini. Ok, poți, dar o să-l închizi în 6 luni.

    Apoi am continuat cu o analogie, pornind de la o întrebare ce e folosită deseori pe post de răspuns când întrebi o firmă de webdesign cât costă un site. Cât costă o mașina? Simplificat, rolul unei mașini e să te ducă din punctul A în punctul B. Însă contează foarte mult cum ajungi din punctul A în punctul B. Ce confort ai? Ai aer condiționat? Cât consumă mașina și în cât timp ajungi? Te simți în siguranță? Cât de des se strică mașina? Cât costă reparația? Ai un service de încredere? Toate aceste întrebări au oarecum o corespondență atunci când te hotărăști să deschizi un magazin online.

    Citește mai departe →
  • Conferință de eCommerce la Tg. Mureș - TopDay - 21 iunie 2012

    După Timișoara și Cluj, iată că există o conferință de eCommerce și la Târgu Mureș. Așadar, dacă vrei să aflii cum să pornești un magazin online și cum să vinzi mai mult dacă ai deja unul, pe 21 iunie 2012 ai ocazia să înveți multe lucruri.

    Voi fi și eu printre speakeri, alături de Ciprian Stăvar, Andrei Radu, Cristian Manafu, Liviu Taloi, Cristian Ignat, Mihai Secașiu și alții.

    Intrați rapid pe site și înscrieți-vă, nu mai este mult pâna atunci.

    Ne vedem la Tg. Mureș!