Cum să citești cartea de 3 ori mai repede? Citești doar 1/3 din ea! Urmăriți-mă și pentru alte sfaturi geniale de management :)))

Glumesc cu a doua parte. Nu glumesc cu prima – cartea chiar nu merită citită în întregime. Doar ultima parte e o bijuterie.

Andrew Grove, CEO-ul Intel (între ‘87 și ‘98) a scris cartea în ‘83 și a publicat a doua ediție în ‘95. Cartea e aclamată de multă lume, inclusiv de Mark Zuckerberg. Varianta de Kindle are un Foreword de Ben Horowitz. Dar ăstia-s vecini cu Grove acolo la ei in Silicon Valley și probabil n-o vrut să-l supere pe d-nul Andy spunându-i că nu i-o citit toată cartea, că se văd toată ziua la cafea.

Altfel stau treburile aci în Ardeal, în adevăratul Silicon Valley – Cluj-Napoca. Dacă nu ieși la cafea cu Zuck și Grove, poți să-i spui omului verde-n față că, cartea pe care-a scris-o el când tu aveai 1 an dar ai citit-o abia la 38, nu mai e chiar așa de actuală.

Lăsând gluma la o parte, în prima parte a cărții Grove povestește despre un lanț imaginar de restaurante care servesc un mic dejun care se bazează pe un ou fiert timp de 3 minute. Intră în detalii și descrie tot procesul de „producție” pentru acest mic dejun. Probabil că pentru un manager de fabrică sunt interesante toate detaliile. Având review-uri așa bune, am citit tot, sperând că poate-poate, pe pagina următoare găsesc vreun diamant. Nope. Dați skip cu încredere la Part 1 - The Breakfast factory și ajungeți la Part 2 - Management is a team game.

Paranteză deschisă. Înainte de Part 1 se găseste așa numitul Foreword. Toate chestiile pe care le zice Ben acolo se regăsesc mai apoi în carte. Chiar am găsit citate subliniate în Foreword pe care mai apoi le-am subliniat din nou acolo unde au fost scrise inițial (pentru că am uitat că le-am mai subliniat o dată). Deci și cuvântul înainte e pierdere de timp. Paranteză închisă.

Buuuun, dacă săriți peste introducere, cuvânt înainte și prima parte, ați parcurs deja 24% din carte. Felicitări!

Următorul capitol poate să-ți economisească încă 30% din timp. Aici d-nul Grove ne spune cum e cu ședințele:

The absolute truth is that if you don’t know what you want, you won’t get it. So before calling a meeting, ask yourself: What am I trying to accomplish? Then ask, is a meeting necessary? Or desirable? Or justifiable? Don’t call a meeting if all the answers aren’t yes.

Dar sunt chestii pe care deja le-ai citit în alte cărți sau blog-uri. Dacă chiar ai o problemă cu ședințele, pune mâna și citește capitolul. Dacă nu faci sedințe one-on-one, pune mâna și citește. Altfel, sari până la partea a 3-a, ultimul capitol.

Partea a 3-a începe cu o revenire la lanțul de restaurante din primul capitol, dar care acum a ajuns la nivel național. Nu prea ai ce să înveți de aici dacă n-ai o companie de talie națională.

Cartea a devenit interesantă pentru mine abia la ultimul capitol din partea a 3-a - Capitolul 10 - Modes of control. Sari direct aici și ești la 65% din carte. Enjoy the rest of the book - thank me later.

De aici încolo, cartea într-adevăr își merită review-urile foarte bune și te învată cum să fii un lider mai bun. Îți vine să subliniezi pagini întregi.

Dacă e cineva curios, aici am atașat un PDF care conține toate pasajele subliniate de mine în carte.

The End. Spor la citit.