De ce variază rata de conversie?
E o întrebare care îmi ajunge tot mai des la urechi. Și probabil fiecare începător într-ale comerțului electronic se întreabă:
De ce azi am avut doar 2 comenzi când ieri am avut 7? Și de ce am zile fără nici o comandă? Traficul e aproape același!
Încerc să explic printr-o analogie cu alegerile, că tot e an electoral :)
Înainte de alegeri se fac diverse sondaje. Ce se întâmplă dacă facem un sondaj pe 100 de oameni? Credeți că vom avea o imagine corectă asupra problemei? Dar dacă facem un sondaj pe 1000 de oameni?
Probabil vă gândiți că sondajul făcut pe 1000 de persoane e mai aproape de adevăr decât cel făcut pe 100. Dar dacă vă spun că cei 1000 de oameni sunt din mediul rural? Se schimbă perspectiva, nu?
Ei bine, cam asta se întâmplă și cu vizitatorii voștri. În unele zile aterizează în magazinul vostru mai mulți oameni care vor să cumpere, în alte zile sunt mai mulți cei care se informează sau cei care ajung din întâmplare.
Sigur, poate să fie de vină design-ul magazinului sau campaniile de marketing adresate către un public greșit. Dar când ai un trafic mic, degeaba te zbați cu AB testing și tot felul de optimizări, s-ar putea ca problema să nu fie la tine ci pur și simplu nu ai o masă critică de vizitatori.