În ultimii 5-6 ani am lucrat aproape exclusiv pe proiecte de comerț electronic iar de 1 an de zile am propriul magazin online. Consider că am acumulat destulă experiență pentru a putea ajuta alți oameni să-și dezvolte afacerea pe internet, așa că începând de azi, îmi fac și eu intrarea oficială în rândul consultanților pe probleme de comerț electronic.

"Ce consultanță oferi tu mă? Lasă că mă pricep eu la toate: politică, fotbal și comerț electronic!". Probabil sunt mulți oameni care gândesc astfel. Așa că am fost nevoit să-mi pun întrebarea: chiar au nevoie proprietarii magazinelor online de sfaturi și consultanță?

Răspuns scurt: nu. În ziua de azi găsești aproape orice informație la câteva click-uri distanță.

Răspuns lung: da, au nevoie. Într-adevar, ai acces la o multitudine de informații, problema însă este timpul. Sau mai precis - lipsa lui. Dacă ai găsit o informație, îți ia ceva timp s-o înțelegi corect iar mai apoi trebuie să pierzi timp și cu aplicarea ei, pentru a-ți atinge scopurile. Nu de puține ori găsești informații contradictorii și te blochezi, nu ai experiență și nu știi ce să faci. Aici intervine consultantul - omul cu experiență - care te poate scuti de câteva luni bune de învățat, experimente, greșeli și bani pierduți în favoarea concurenței.

Acum că am stabilit cum e cu consultanța, trebuie să mentionez că nu mă rezum doar la sfaturi și soluții teoretice, ci pot să vin cu o rezolvare concretă la diversele probleme ce apar într-un magazin virtual. Am în spate 2 colegi - programatori - care împreuna cu mine (tot programator de meserie) se pot ocupa de problemele tehnice.

Partea bună în toată treaba asta cu comerțul pe internet - și cu internetul în general - e că (aproape) toate lucrurile sunt măsurabile. Iar efectele - de obicei - se văd imediat. Așadar, dacă ai un magazin online sau dacă intenționezi să deschizi unul, contactează-mă, sunt convins că experiența mea îți poate fi de folos!