• Siddhartha

    Scrisă în 1922 de către Hermann Hesse, Siddhartha a fost cartea care mi-a plăcut cel mai mult în 2022. Nu are neapărat treabă cu budismul, puteți s-o citiți chiar dacă sunteți creștini, atei sau de orice altă credință.

    „Acțiunea” are loc în India și este o poveste despre un tânăr – fiu de „preot/om învățat” – care este nemulțumit de învățăturile primite și care își părăsește părinții și viața confortabilă pe care o are pentru a porni în căutarea „adevărului absolut”.

    Citește mai departe →
  • Cel mai mare pericol din pandemia asta?

    De multe ori am văzut pe Facebook sau Twitter oameni care scriau chestii de genul „Dacă mai am în listă persoane care susțin/cred X, o să le dau block/unfriend/unfollow. Chiar acum am blocat pe cineva.”. La început era despre politică - „Ții cu PSD-ul? Ia d-aci un block!”. De o vreme încoace este despre vaccinul împotriva covid-19. „Ai altă părere decât mine? Block! Nu mai avem ce vorbi!”.

    De felul meu, încerc să nu intru în astfel de polemici. Pentru că de obicei nici o parte n-o ascultă pe cealaltă. Doar curg înjurăturile. Fluvii întregi. Citești comentariile și te îngrozești de ambele părți.

    Mi se pare că o parte începe să o vadă pe cealaltă nu doar ca inferioară (uite și la proștii ăia) ci că lucrurile o iau razna – spre dezumanizare. Și cealaltă o vede la fel pe prima. Uităm că și ceilalți sunt oameni la fel ca noi.

    Citește mai departe →
  • High output management - cum să citești cartea de 3 ori mai repede

    Cum să citești cartea de 3 ori mai repede? Citești doar 1/3 din ea! Urmăriți-mă și pentru alte sfaturi geniale de management :)))

    Glumesc cu a doua parte. Nu glumesc cu prima – cartea chiar nu merită citită în întregime. Doar ultima parte e o bijuterie.

    Andrew Grove, CEO-ul Intel (între ‘87 și ‘98) a scris cartea în ‘83 și a publicat a doua ediție în ‘95. Cartea e aclamată de multă lume, inclusiv de Mark Zuckerberg. Varianta de Kindle are un Foreword de Ben Horowitz. Dar ăstia-s vecini cu Grove acolo la ei in Silicon Valley și probabil n-o vrut să-l supere pe d-nul Andy spunându-i că nu i-o citit toată cartea, că se văd toată ziua la cafea.

    Altfel stau treburile aci în Ardeal, în adevăratul Silicon Valley – Cluj-Napoca. Dacă nu ieși la cafea cu Zuck și Grove, poți să-i spui omului verde-n față că, cartea pe care-a scris-o el când tu aveai 1 an dar ai citit-o abia la 38, nu mai e chiar așa de actuală.

    Citește mai departe →
  • 10 ani de Avanticart

    Mă pregăteam să scriu articolul ăsta în aprilie (2020), pentru că în aprilie 2010 am lansat Avanticart. De pe la începutul anului am început să-mi structurez în cap ideile. Abia așteptam aprilie, să aștern ideile „pe hârtie”. Apoi a venit pandemia și… nimic din ce-am planificat înainte nu s-a mai aplicat. S-au dus și ideile mele. Dar azi am avut vreme să le reiau și să le scriu pe blog. De ce? Ca să nu uit. Și poate, poate, cineva învață ceva din greșelile mele.

    Începuturile

    În 2010 la începuturile Avanticart, aveam 28 de ani și chiar dacă aveam deja firma de 7 ani, nu prea le aveam eu cu business-ul. Eram programator și făceam ce știam mai bine - scriam cod. Restul lucrurilor erau cam întâmplătoare. În 2008 (sau poate chiar 2007) l-am întâlnit pe Adi care mi-a devenit partener de business. Tot un programator și el.

    Citește mai departe →
  • 6 ani mai târziu

    A fost o vreme când aveam și eu un blog. Am strâns 118 articole. Citind acum pe diagonală, la unele din ele mă amuz copios. Ultimul articol era din 31 decembrie 2013.

    Între timp s-au întâmplat multe (doh!) iar printre toate s-a întâmplat că serverul pe care era găzduit a fost „spart”. Long story short, n-am avut chef să restaurez serverul așa că l-am oprit. Și de atunci nu i-am simțit lipsa :))

    Citește mai departe →
  • Update

    N-am avut timp să scriu pe blog în 2013. Un singur articol „pe bune”, unul care anunță GPeC și unul care anunță TeCOMM. Nu, nu-mi pare rău că am scris așa puțin și nici nu-mi propun să scriu mai mult în 2014.

    2013 a fost un an definitoriu pentru mine. Am crescut mult pe plan personal, reușind să-mi definesc țelul în business. Pare ușor (păi ce e așa greu să alegi un țel?) dar nu a fost deloc. 2013 a fost anul în care am renunțat la outsourcing și m-am concentrat pe Avanticart. În plus, am renunțat la ideea că Avanticart e o agenție.

    Citește mai departe →
  • TeCOMM 2013

    TeCOMM 2013

    TeCOMM - conferința de eCommerce din Cluj a ajuns la ediția cu numărul 3 și crește de la an la an.

    În 24 - 26 octombrie 2013 vei avea ocazia să întâlnești 40+ speakeri și peste 300 de participanți. Iar dacă deții un magazin de fashion, te așteaptă un eveniment special în cea de-a 3-a zi a conferinței.

    Din discuțiile avute cu diverși participanți din anii trecuți, majoritatea prezentărilor au fost pline de informații noi și valoroase pentru toți cei ce activează în domeniu. De la TeCOMM sigur vei pleca acasă cu idei de pus în practică ce-ți vor ocupa următoarele 6 luni.

    Eu voi fi prezent în zona expo cu stand-ul Avanticart, la fel cum am fost și edițiile precedente. Ne vedem acolo, iar pâna atunci - spor la conversii!

  • GPeC 2013

    Gala Premiilor eCommerce și-a deschis porțile acum vreo două săptămâni și nu mai este mult până se termină perioada înscrierilor - 31 mai.

    Ajuns la a 8-a ediție, evenimentul promite să fie de excepție, reușind - ca în fiecare an - să vină cu ceva nou. Anul acesta cea mai importantă noutate e ClickTale.

    Citește mai departe →
  • A/B testing pentru înscrierea la newsletter

    Orice om implicat în eCommerce îți va spune cât de importantă e lista e mail-uri. Și are dreptate, newsletter-ul are de obicei cea mai mare rată de conversie.

    Ok, newsletter-ul e important dar ramâne problema... cum îți creezi lista de abonați? Răspunsul firesc e „pui un formular de abonare pe site” urmat de obicei de „oferi o reducere în schimbul abonării”.

    Deși am vazut persoane criticând asemenea comportament, din ce în ce mai multe site-uri îți afișează din start un overlay/pop-up cu abonarea la newsletter. Dacă vă întrebați de ce, vă spun eu. Pentru că funcționează! Dovada, mai jos.

    Citește mai departe →
  • Caiet de sarcini pentru realizarea unui magazin online - prezentare TeCOMM 2012

    Realizarea unui magazin online e un lucru mult mai complex decât pare. Chiar și în varianta simplistă în care cumperi un template mișto cu $200 și cineva îți instalează un Magento/Open Cart/Presta Shop/etc. o să ai mult de lucru și-o să te bați de multe probleme.

    Și de obicei toate problemele vin de la faptul că nu știi exact ce vrei să faci sau nu transmiți acest lucru clar firmei / persoanei care se ocupă de realizarea magazinului. Înainte să începi lucrul la magazin trebuie să aloci câteva zile pentru definirea clară a cerințelor.

    Citește mai departe →